Fint till hemmet.

Jag suktar efter massa fina heminredningsprylar just nu. När jag var i Umeå och hälsade på Moa så fick vi syn på den här fina stegen på Åhléns. Den är enbart för dekoration förstås men den skulle göra sig jättebra mot vardagsrumsväggen tillsammans med en fin ljusslinga! Jag har sett att den finns här i stan också.. Jag borde egentligen skynda mig haffa den. Jag känner att den skulle trivas så bra här hemma! ;D

På önskelistan är alltså:

Ett stycke dekorationsstege. Ba för att den är så fin. Say no more.

Happylights. (Bild lånad från hamngatan12.se) Jag älskar dessa slingor med bollar. Det gör katterna också. Spirou kunde inte låta bli slingan som satt på väggen i lägenheten vi hyrde i andra hand i Umeå, hon lyckades alltid slå loss bollarna med tassarna, haha. Förresten så skulle den nog inte vara fredad från Adam eller Alicia heller! :o)

Hushylla till Adams rum (bild lånad från sveasdesign.se). Han skulle kunna parkera bilar i den, rada upp dinosaurier och sånt. Just sayin. Den här är nog en sån man hänger på väggen men jag gillar även de som är så pass stora att man kan ha dom stående på golvet och inreda som dockskåp.

Det går såna trender i heminredning nu, mycket är diy-inspirerat. Alltså att man kan pyssla ihop det själv hemma vilket passar plånboken bättre. Som hushyllan till exempel, hur svårt kan det va va!?😀

Den här mattan från IKEA skulle jag gärna vilja ha i vardagsrummet. Skulle passa perfekt!

 

Apropå diy (do it yourself) så har jag minst två byråer som skulle behövt en rejäl slipning och en massa vit färg. Bort med det mörka, träiga och betsiga. Jag är så less på mörkt. Jag vill ha ljust och vitt!! Så fort det rullar in lite pengar på kontot ska jag köpa hem lite färg så ska det bli någon ordning med det också!😀

Adams safari-byrå som är mahognyfärgad är en sak som hängt med sedan innan jag flyttade hemifrån. Jag fick den av min farmor, den var då målad i en fasansfullt ful orange färg. Jag slipade upp den och oljade in den. Bytte ut knopparna mot giraffer då jag var inne i en “safari-period”. Den har fått hänga med så länge nu, när jag väntade Adam tyckte jag att den passade ganska bra i ett barnrum och det gör den kanske fortfarande men den skulle nog samtidigt inte bli ful av lite färg. Jag tänker att basen skulle kunna vara vit och de tre lådorna skulle kunna få egna färger. Typ pastellblå, mintgrön eller nåt sånt coolt!

Kolla bara här vad snyggt man kan göra med en vanlig MALM-byrå från IKEA (bild lånad från diyordie.elledecoration.se)!

Näe, tillbaka till verkligheten nu. Klockan tickar iväg när man bara ska tvärkolla en sak på datorn och hamnar i heminredningshimlen😉

Leave a Reply

