Ny frippa.

bild (29)

 

Så här blev resultatet efter dagens besök hos frissan. Jag är inte riktigt kompis med luggen än, den lägger sig lite som den själv vill och det ser nästan utan som att den är lite sned. Men jag tror att det kan bero på att jag ofta har sidbena så därför drar den iväg åt det hållet. Jag bestämde mig för att klippa lugg i alla fall. Håret var ganska nött på alla längder så hur som helst behövdes det klippas av lite. Mitt hår blir så himla tungt när det är på utväxt, jag har ganska mycket hår och så fort det börjar bli lite längre så blir det så kompakt, jobbigt att torka när man duschat osv. Nu känns det däremot luftigt och lätt. Perfekt till på måndag då jag ska dra jobbarmössan på huvudet så blir det inte lika varmt!🙂

Nu är det bara färgning kvar och det tänkte jag pyssla med ikväll kanske. Jag gillar färgen jag har nu jättemycket, Jane Hellen,  Mood – Mörk guldblond.  Blir inte så tydlig utväxt så det behövs inte färgas så ofta.  Den blir ganska mörk när det är nyfärgat och sedan framträder de guldiga tonerna mer då man tvättat ur färgen lite. Sist jag färgade så kändes mängden lite odryg så jag köpte två förpackningar den här gången och sedan ska jag försöka vara lite duktigare på att lägga på en hårinpackning lite då och då så att håret blir lite mer lättarbetat. Jag lägger noll tid på håret i vanliga fall, det händer att jag använder plattången ibland men oftast springer jag runt med håret inlindat i handduken tills dess det är dags att dra så då brukar jag bara hinna kamma igenom det snabbt.

Jag har en favorit bland hårvårdsprodukter som jag faktiskt använder nästan dagligen och det är i princip den enda produkten jag använder också och det är Björn Axén Smoothing Cream Control som är ett värmeskydd (med UV-skydd)
Man kan använda det när man ska platta håret eller bara blåsa det torrt. Man kan även använda det till att framhäva lockar.
Jag använder det mest för att jag tycker att håret blir så mjukt, lättare att kamma ur. Jag brukar gnida in lite efter att jag tvättat håret så blir det genast mer lättkammat. Jag upplever även att det blir glansigare och så luktar det så gott! Ett stort plus är också att det är drygt, en tub räcker läänge.

 

Hårinpackningen är också superbra! Den brukar jag använda som balsam ibland då håret känns trassligt och jag har ont om tid.

Leave a Reply

