Soffor.

Jag har hittat jättefina soffor från märket Burhéns, säljs på SK Möbler här i stan. Nicklas tycker inte att det är prio ett med soffa och det är det väl egentligen inte. Förutom att vi inte ska ta med våran nuvarande så vi har typ inget att sitta på i nya vardagsrummet😉 Men jag tänker att vi får se hur långt pengarna räcker som vi sparat ihop. Vi har inte kollat upp det här med att lacka om köksluckorna heller och det är klart att det lägger jag hellre pengar på så där direkt. Men om, det blir pengar över så skulle jag gärna vilja ha någon av dessa fina soffor..

Favoriten är denna av modellen Wave. Den ser så skön ut med det höga ryggstödet för är det något jag inte kommer sakna med våran gamla soffa är att den är så låg, jag vill ha högre ryggstöd den här gången. Den här soffan är fin som 3:a men den finns ju i flera olika kombinationer. Å jag vet att jag tänkte att vi bara skulle rymma typ en 3:a och en 2:a eller någon fåtölj men samtidigt så är det ju kul om man ryms några stycken. Mycket mysigare med en stor soffa som alla sitter i.

Denna nedanför, “Sierra” är ganska lik Wave, den skulle jag kunna tänka mig också då den är snäppet billigare och går att få i vanlig hederlig hörnmodell.

Bilderna är lånade från mobelhuset.se

Leave a Reply

